ناباروری با علل لوله‌های رحمی 2

ناباروری با علل لوله‌های رحمی

ناباروری با علل لوله‌های رحمی در زنان 2

از دیگر دلایلی که منجر به ناباروری با علل لوله‌های رحمی می‌شود آلودگی به کلامیدیا و نیز سوزاک می‌باشد که دو عفونت از عفونتهای منتقله از طریق جنسی هستند که در صورت عدم درمان به موقع می‌توانند منجر به ایجاد عفونت در بخش‌های عمقی‌تر و درونی‌تر دستگاه تناسلی زنان یعنی همان رحم و لوله‌های رحمی بشوند.
این دو عفونت عامل اصلی ایجاد چسبندگی‌ها و مشکلات ناباروری با علل لوله‌‌های رحمی هستند.

سوزاک
سوزاک از دلایل ناباروری با علل لوله‌های رحمی

بیماری عفونی کلامیدیا از طریق برقراری رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی با فرد آلوده به این باکتری، ایجاد می‌شود.
متاسفانه این آلودگی علامت خاصی ندارد. از این رو اکثر افراد آلوده از ابتلا به بیماری خبر ندارند.
توصیه اکید می‌شود که چنانچه خودتان و یا شریک جنسی‌تان هر گونه ترشحات غیر طبیعی دارید، هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنید. این بیماری خیلی راحت با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. انجام ندادن درمان بموقع می‌تواند منجر به صعود باکتری‌ها به سمت رحم و لوله‌های رحمی شده و آن مناطق را درگیر کند. همچنانکه در بخش اول این مقاله توضیح دادم، منجر به ایجاد التهاب و ترشحات عفونی و متعاقب آن ناباروری می‌گردد.

بهترین روش تشخیص این عفونت و جلوگیری از ناباروری با علل لوله‌های رحمی عبارتند از :

• گرفتن نمونه از ترشحات واژن در زنان
  • گرفتن نمونه ادرار در مردان
بسیار مهم هست که هر دو شریک جنسی با هم تحت درمان قرار گیرند و در طی مدت درمان و تا یک هفته پس از آن از داشتن رابطه جنسی خودداری کنند.

سوزاک نیز یک عفونت جنسی شایعی هست که متاسفانه در اکثر موارد علایم واضح و آشکاری ندارد و از طریق رابطه جنسی واژنی، مقعدی و دهانی از طریق ترشحات واژن، مایع منی و پیشاب انتفال می‌یابد.
تنها راه فهمیدن اینکه آیا درگیر این عفونت هستید یا نه، انجام تست و آزمایش سوزاک هست که بسیار هم آسان و بدون درد می‌باشد.

درمان شریک جنسی نیز در این بیماری بسیار لازم و ضروری هست. این بیماری می‌تواند به راحتی با آنتی‌بیوتیک درمان شود. تاخیر در درمان می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی در آینده شود و حتی منجر به ناباروری با علل لوله‌ای شود.

بهترین روش برای اطمینان از عدم ابتلا به این دو بیماری، انجام آزمایش‌های مربوطه است. چنانچه جواب آزمایش  هر دو شریک جنسی منفی شد، با پرهیز از برقراری رابطه خارج از چهارچوب دو نفره، می‌توان از ابتلا بعدی به این بیماری مصون بود.

در افرادی که فعالیت جنسی با شرکای متعدد دارند، میزان ابتلا به این دو عفونت بسیار بالاتر است. انجام آزمایش‌های غربالگری و تشخیصی این بیماریها هر ۶ ماه یکبار ضروریست. در صورت ابتلا باید بلافاصله درمان صورت گیرد و از عوارض بعدی بیماری جلوگیری بعمل آید.